جزئیات مقاله

kartonaminkaraj.ir

کارتن لمینتی

کارتن لمینتی دارای ویژگی زیادی است از جمله اینکه  باعث تسهیل در حمل و نقل گشته و نقش مهمی در حفظ کیفیت و کمیت محصول یا کالا دارد . بسته بندی شکیل و مناسب ، بنا بر آمارهای مختلف می تواند تا ۷۰ درصد در انتخاب محصول توسط مشتری تاثیر گذار باشد . این نوع کارتن با توجه به وزن کم و بازیافت پذیری آن ، مقرون به صرفه ترین انتخاب برای بسته بندی و حمل و نقل کالا محسوب می شود . بسته بندی مناسب همچنین باعث کاهش هزینه های نگهداری و حمل و نقل گشته و کیفیت بسته بندی را که نشان گر اهمیت محصول و محتویات درون بسته می باشد حفظ می کند . گفتنی است برای چاپ و طراحی این نوع کارتن ، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد .

لمینت چیست ؟

لمینیت (Laminate) در لغت به معنای چسباندن است، با توجه به این که ضخامت کاغذ و مقواهای ترکیبی، با کیفیت و چاپ پذیری آن رابطه عکس دارد، مقواهای ترکیبی مثل ای فلوت یا سی فلوت به علت اینکه لایه ای کرکره ای داخلشان وجود دارد، سطح چاپی آنها ناهموار است و قابلیت چاپ با کیفیت و عبور از دستگاه های چاپ افست را ندارند.

بنابراین در کارتن سازی آریانا در چاپ جعبه هایی که کیفیت بالایی مد نظر مشتری است، کار چاپی روی کاغذ گلاسه نازک چاپ میشود، پس از روکش سلفون و یووی موضعی (درصورت نیاز مشتری) برای اینکه ضخامت مورد نظر شما تامین گردد، فرم چاپی آماده شده را روی انواع مقواهای، ای فلوت، سی فلوت و پنج لایه لمینیت مینماییم، سپس با ساخت قالب و دایکات کار نهایی آماده میگردد، کاربرد لمینیت در صنایع چاپ و بسته بندی کارتن سازی بسیار است، اما عموما برای ساخت انواع جعبه کاربرد دارد، کارتن سازی آریانا با در اختیار داشتن تجهیزات کامل لمینیت در خدمت مشتریان محترم میباشد.


لمینت کارتن

لمینت یکی از مهمترین مراحل خدمات پس از چاپ می باشد که نقش به سزایی در بسته بندی یک جعبه و یا کارتن فانتزی دارد نوع و کیفیت چسب لمینت در دوام و ماندگاری جعبه تأثیر زیادی دارد. کارتن سازی آریانا سلولز مجهز به دستگاه لمینت سرد و در آینده ای نه چندان دور مجهز به دستگاه لمینت گرم (چسبی ) میباشد که کارایی این دو دستگاه بسیار متفاوت میباشد.

لمینت سرد :

دستگاه لمینت سرد در صنعت کارتن سازی جهت سینگل ،کارتن ٣لا ،۵لا بِه وسیله چسب سیلیکات تا عرض های مختلف به صورت رول و شیت انجام میگیرد و در بعضی از محصولات بسته بندی به جای چسب سیلیکات از چسب سلفون و یا صحافی نیز استفاده میشود.

لمینت گرم :

جهت کارت ویزیت ،پوستر ها و منو غذا ها و کارت هدیه و غیره از سایز کوچک تا ابعاد بزرگتر در کارتن سازی آریانا با توجه به نیاز مشتری انجام میگردد.

چاپ لمینت چیست؟

در حرفه ی لمینت کارتن مقوای چاپ شده ( پوستر چاپ شده) را به وسیله دستگاه چاپ افست که انجام گردیده را با چسب سیلیکات یا صحافی و یا سلفون بر روی کارتن لمینت میکنند و بعد از این مرحله فرایند تولید روی مقوا آغاز می گردد. به این تکنیک به دلیل اینکه مقوای چاپ شده روی ورق کارتن را می پوشاند لمینت می گویند .



image